zaterdag 7 oktober 2017

Het derde en het vierde leerjaar zijn gevoelig aan beloningen en complimentjes.
Juf Valerie en ik zijn dus zeker van plan hen te blijven complimenteren zoals we de eerste weken al gedaan hebben. 
Toch heb ik besloten hier meer een systeem bij te gebruiken.                    (in de namiddag heb ik 26 kinderen...)                           
Na wat brainstormen, kwam ik uit bij Class dojo. 
De kinderen kunnen bij juf Valerie en ik "monster euro's" verdienen 
(elk afzonderlijk in hun schatkist of in hun klas spaarpot) :
zich aan de "monsterafspraken" houden, actief deelnemen, taakgericht werken, doorwerken, anderen helpen, doorzettingsvermogen, huistaken in orde, samenwerken, stil zijn, orde en netheid,... 

                                     Maar bij opvallend positief gedrag                                  kunnen ze ook  extra "monster euro's" verdienen.


 Meester Frank helpt mee met het belonen van de kinderen.


Maar bij ongewenst gedrag kunnen de kinderen hun "monstergeld" verliezen... dat "monstergeld" komt in de spaarpotten van de juffen.
Na enkele weken krijgen de kinderen met het meeste aantal "monstergeld" in hun schatkistje een diploma en een geschenkje mee naar huis. 

Een dikke proficiat voor Iben, Lio en Babette!!!

 








  
Nadien tellen we het "monstergeld" uit de spaarpotten van de juffen en uit de spaarpotten van het derde en het vierde leerjaar. 
Zo is er dus nog een wedstrijdje tussen alle kinderen en de juffen! 
De kinderen hebben gewonnen:
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten